اخبار مهم
Home / زایمان / کمبود خواب، نشانه آن در تازه مادران (۱)
16636_596.gif

کمبود خواب، نشانه آن در تازه مادران (۱)

هریس پویا، گروه ترجمه: مادرانی که دوره طولانی کمبود خواب را بعد از زایمان تجربه کرده اند، خیلی خوب به اهمیت خواب واقف هستند. خواب خیلی در شرایط جسمی شما تاثیرگذار است. نخوابیدن به مدت چند ماه می تواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد. این موارد علایم پدیدارشدن کم خوابی در مادرها هستند.
 
۱٫ممکن است وقتی بچه خود را به مدرسه می برید، متوجه سر و وضع نامناسب خود شوید.
۲٫ یا دوش گرفتن را به طور کل کنار می گذارید یا تنها کاری است که در طول روز برای بازگشت انجام می دهید. تا اینکه بالاخره صدای همه در می آید و می فهمید که اصلا ارزشش را نداشته است.
۳٫ هرچه همسرتان انجام می دهد، حوصله تان را سر می برد.
۴٫هرکاری که همسرتان انجام نمی دهد، حوصله تان را سر می برد.
۵٫ تازه می فهمید که چطور اسب ها ایستاده می خوابند.
۶٫ حتی موقعی که دست شویی هستید، ممکن است خوابتان ببرد. البته این هم تا زمانی است که صدای بقیه در نیامده است.
۷٫نیمی از ماشین ظرفشویی را خالی می کنید و متوجه می شوید که هنوز ظرف ها کثیف هستند و شسته نشده اند.
۸٫تعداد زیادی کتاب های مربوط به خوابیدن کنار تخت خود گذاشته اید.
۹٫به حدی خسته هستید که حتی نمی توانید یکی از آنها را بخوانید.
۱۰٫ به خودتان می گویید که همه برنامه هایی که دخترتان در تلویزیون تماشا می کند، آموزشی هستند.
۱۱٫ نمی دانید شماره تلفن چه کسی را گرفته اید و تلفن را قطع می کنید.
۱۲٫ از روی ناامیدی بعضی وقت ها اجازه می دهید بچه تان تا جایی که می تواند جیغ بزند و کاری نمی کنید.
۱۳٫ به حدی به خاطر اینکه گذاشته اید بچه گریه کند خودتان را گناهکار می دانید که تمام شب بیدار می مانید و در مورد میزان کورتیزول بدن او فکر می کنید.
۱۴٫ به همه حتی غریبه هایی که مشکلی مشابه داشته اند اس ام اس، ایمیل یا حتی در فیسبوک پیغام می دهید تا واژه های دلگرم کننده بشنوید.
۱۵٫لباس پوشیدن و حاضر شدن را از کارهای روزانه خود حذف می کنید.
۱۶٫ کلی آدم در روز به شما می گویند که تخت مناسبی برای خواب دارند.
۱۷٫خیلی ها به شما توصیه می کنند که لباس تنه بچه تان بکنید و وقتی به آنها می گویید که او از وقتی که چهار ماه داشته این مدل خوابیدن را دوست نداشته، با چشم های از حدقه در آمده به شما نگاه می کنند.
۱۸٫همه به شما می گویند که بگذارید بچه تان گریه کند.
۱۹٫گروهی به شما می گویند که از هر لحظه زندگی استفاده کنید. حتی وقتی که نمی دانید کدام دقایق را می گویند.
۲۰٫ اپلیکیشن هایی که فکر می کنید می توانند مفید باشند را روی موبایل خود نصب می کنید.
۲۱٫ همان اپلیکیشن را وقتی می فهمید که به درد نمی خورده و دلیل بیدار ماندن بچه شما نبوده، پاک می کنید. بچه شما از لحظه تولد خواب نداشته است.
۲۲٫ بعد از پنجمین تماس تلفنی عصبی شما، خواهرتان که در این مدت مرتب در حال رفت و آمد بوده، تصمیم می گیرد که هرگز بچه دار نشود و می گوید که نمی تواند این شرایط را تحمل کند.
۲۳٫ به افرادی که در مورد راههای مناسب برای خواب مشاوره می دهند، ایمیل می دهید.
۲۴٫ به همسرتان می گویید که هیچ چیز هرگز درست کار نخواهد کرد و این تقصیر شماست. برای اینکه در زمان بارداری خیلی استرس داشتید و گاهی اوقات غذای خوب نخورده اید.
ادامه دارد…