اخبار مهم
Home / بارداری / پیشنهاداتی برای سلامت پا در دوران بارداری
65173_158.jpg

پیشنهاداتی برای سلامت پا در دوران بارداری

بارداری ممکن است دردهایی حاد یا مبهم را در بدن‌تان، از سر تا پا ایجاد کند. این پیشنهادات به شما کمک می ‌کند تا فشار روی پاهای ‌تان را در هنگام بارداری کاهش دهید.

هر وقت که می ‌توانید با تکیه دادن به جایی، سنگینی وزن ‌تان را از روی پاهای ‌تان بردارید. اما از چهارزانو نشستن که ممکن است گردش خون رحم را مختل کند، اجتناب کنید.

هنگامی که برای مدت زیادی نشسته ‌اید،‌ پاهای ‌تان را کش دهید.

از کفش ‌های پاشنه‌ بلند پرهیز کنید. کفش ‌های پاشنه کوتاه، مناسب هستند.

کفش‌‌ های راحت و محکم بپوشید که کاملا اندازه پای‌ تان باشد. اندازه کفش ‌تان ممکن است در حین بارداری تغییر کند.

اگر کف پای تان صاف است،‌ برای پیاده ‌روی یا ورزش روزانه یک جفت کفش ورزشی بخرید، چرا که از لحاظ جذب ضربه بهتر از سایر کفش ‌ها هستند.

هنگامی که احساس گرفتگی در عضلات پشت ساق کردید، پاهای ‌تان را شل کنید. برای کمک به پیشگیری از گرفتگی ساق پا، عضلات ‌تان را به آرامی حرکت دهید، به این ترتیب که زانو‌های ‌تان را به چپ و راست بچرخانید تا این عضلات ورزش داده شوند.

هریس پویا جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.