اخبار مهم
Home / بارداری / شاغل بودن و بارداری، سندرم تونل مچ در کمین شماست
28-chgwnh-mytwnm-hngm-brdry-dr-mhyt-khr-hss-rhty-khnm.jpg

شاغل بودن و بارداری، سندرم تونل مچ در کمین شماست

هریس پویا: حتی اگر کارتان با فعالیت‌‌‌‌های سنگین در ارتباط نیست یا سنگین‌ترین کاری که انجام می‌دهید، برداشتن گوشی تلفن است، سعی کنید بیشتر از خود مراقبت کنید. در اینجا چند روش به شما پیشنهاد می‌شود.

 

 

·        استراحت کنید. اگر مجبور هستید بایستید، پایتان را گاهی بالا ببرید یا کمی قدم بزنید. حرکت ماهیچه‌ها باعث می‌شود که خون جریان پیدا کند و از پاهایتان دوباره به قلب باز ‌گردد.

·        اگر نشسته‌اید، هر دو ساعت یک بار بلند شوید و کمی قدم بزنید. این کار از ورم قوزک و ساق پای شما جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. اگر ایستاده‌اید، چند حرکت کششی انجام دهید تا دچار کمردرد نشوید.

·        کفش‌های راحتی و لباس‌های گشاد به تن کنید. یا شاید بخواهید از لباس‌های تنگ بارداری استفاده کنید تا از تورم و واریس پیش گیری کند.

·        مقدار زیادی آب بخورید. یک لیوان بزرگ در کنار خود قرار دهید و هر چند وقت یک بار آن را از آب پر کنید. این کار به شما فرصت استراحت نیز می‌دهد. مثانه خود را پر نگه ندارید و تا جایی که می‌توانید به دستشویی بروید.

·        غذایتان را به طور منظم و در ساعاتی معین بخورید و میان وعده‌های مغذی مصرف کنید. خوردن منظم میان وعده‌ها از پایین آمدن قند خون و حالت تهوع شما جلوگیری می‌کند. برای ناهار غذایی متعادل و مغذی بخورید و به آن فیبر اضافه کنید تا یبوست را کاهش دهد.

·        زنان باردار بیشتر در معرض خطر تونل مچ دست (یا سندرم کانال کارپ) هستند زیرا حبس شدن مایعات در بدن می‌تواند فشار داخل تونل مچ دست را افزایش دهد و عصب مدیان (میانی) را تحریک کند. بنابراین سعی کنید وظایف‌تان را محدود کنید و تا جایی که امکان دارد شرایط را برای خودتان آرام نگه دارید.

·        اگر در محیط کار احساس درد کردید، سعی کنید علت آن را بیابید. در صورت لزوم برای درخواست تجهیزات جدید مثل آتل مچ دست درنگ نکنید تا جلوی آسیب‌های تکراری را بگیرید.

·        استرس خود را کاهش دهید، اگر نمی‌توانید عوامل استرس‌زا را در محیط کار کاهش دهید، به دنبال راهی باشید تا آن را مدیریت کنید برای مثال حرکات کششی انجام دهید و نفس‌های عمیق بکشید. یوگا، یا پیاده‌روی کوتاه و ساده نیز‌ می‌تواند به شما کمک کند.

·        هر زمان که توانستید، استراحت کنید. هرچه کار شما سخت‌تر باشد، فعالیت بدنی‌تان بیرون از محیط کار باید کمتر باشد.

·        اگر احساس می‌کنید خسته‌اید، یک روز مرخصی پزشکی یا حتی مرخصی ساعتی بگیرید. اگر آن‌قدر خسته‌اید که نمی‌توانید روی کارتان تمرکز کنید، مکانی خلوت پیدا کنید یا حتی به داخل ماشین بروید و ۱۵ دقیقه از زمان ناهار خود را به چرت زدن اختصاص دهید.

·        اضافه کاری نکنید، به‌خصوص اگر کارتان احتیاج به فعالیت بدنی زیادی دارد. پذیرای کمک دیگران باشید و به این بیاندیشید چقدر خوشبخت هستید که در چنین محیطی کار می‌کنید. این یک زمان نادر در زندگی شماست و خوب نیست اگر در محیط کار تظاهر کنید که هیچ چیز تغییر نکرده است.