اخبار مهم
Home / بارداری / روشی ساده برای کاهش حالت تهوع
38660_181.jpg

روشی ساده برای کاهش حالت تهوع

این میوه صورتی و آبدار و خوشمزه، از حالت تهوع صبح‌ها می کاهد و بدن‌تان را مرطوب نگه می‌دارد و به شما فرزندی سالم می‌دهد.

هندوانه به عنوان میوه‌ای با ارزش غذایی بالا و همه کاره و مفید برای سلامتی شناخته شده است.این میوه را می‌توانید به جای گوجه فرنگی در سالادتان استفاده کنید تا سالادتان تردی و رنگی اشتهاآور به خود بگیرد. می‌توانید هم با آن اسموتی و شربت‌های خوشمزه درست کنید. به عنوان سس باربیکیو هم طعمی تازه و جالب می‌دهد.

روشی ساده برای کاهش حالت تهوع
بعضی از زنان باردار قسم می‌خورند که هندوانه تنها چیزی است که حالت تهوع روزانه شان را برطرف می‌کند. خوردن یک لیوان آب هندوانه خنک همراه با یخ و یا آب هندوانه یخ زده می‌تواند بسیار شاداب‌کننده باشد و هر دو هم خیلی راحت آماده می‌شود.

برای درست کردن آب هندوانه کافیست چند تکه هندوانه بدون هسته را در مخلوط کن بریزید و تکه‌ها را باقاشق به داخل فشار ندهید. پالپ‌هایش را جدا کنید و  بلافاصله میل کنید. قبل از خوردن هم خوب آن را بهم بزنید. اگر دوست داشتید هم می‌توانید به آن یک قاشق آب مرکباتی مثل  لیمو یا پرتقال اضافه کنید تا طعم آن  قوی‌تر شود.

برای درست کردن تکه‌های یخی، ۴ پیمانه هندوانه یخ زده بی‌هسته و یک قاشق آب لیمو را با هم مخلوط کنید. آب میوه به دست آمده را در قالب‌های شکل‌دار یا فنجان‌های کاغذی بریزید. برای رهایی از فیبرها آن را از یک الک ریز رد  کنید و داخل قالب بریزید. روی هر قالب یک در پوش آلومنیومی بگذارید و با چاقو تکه‌ای کوچک از آلومینیوم را سوراخ کرده و یک چوب بستنی داخلش فرو ببرید. آن را داخل فریزر بگذارید تا کم کم سفت شده و آماده خوردن شود. برای تنوع می‌توانید آن را با لیموناد، ماست شیرین کم چرب،آب میوه و دیگر پیوره‌ها مخلوط کنید و داخل فریزر بگذارید.

اگر باردار هستید، فواید هندوانه برای شما بیشتر هم می‌شود. این میوه سوزش قلب یا معده و ورم را کاهش می‌دهد. ۹۲ درصد هندوانه از آب تشکیل شده و قندش نیز می‌تواند حالت تهوع صبح و تشنگی را کاهش دهد. مواد معدنی موجود در هندوانه نیز گرفتگی عضلات در سه ماه سوم را کمتر می‌کند. لیکوپین هندوانه به مراتب خیلی بیشتر از گوجه فرنگی است و آنتی اکسیدانی که از سرطان جلوگیری می‌کند و جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌گیرد و همچنین سیستم ایمنی بدن را در برابر سموم افزایش می‌دهد. این میوه اس پی اف پوست را  هم بالا می‌برد. هندوانه با این همه فایده برای سلامتی و طعم شاداب کننده و آبدار، یکی از مغذی‌ترین منابع خوراکی در فصل تابستان است.

خبری خوب برای خانم‌های باردار: یک مطالعه در مجله بین المللی بیماری‌های زنان و زایمان نشان داده که مکمل روزانه لیکوپین، شیوع بیماری پریکلامسیا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. آزمایشی نشان داده که ۴ میلی گرم لیکوپین برای بدن کافی است که یک وعده هندوانه خوردن، ۳ برابر این مقدار را به بدن می‌رساند. دانشمندان دریافته‌اند که هندوانه سرشار از ویتانین آ، سی و ب۶ است و همچنین پتاسیم و منیزیم هم دارد. این مواد غذایی برای رشد بینایی، مغز، اعصاب و سیستم ایمنی جنین  بسیارمهم است. پتاسیم در بدن خانم‌های باردار، میزان آب داخل خون را تنظیم می‌کند. و همه این ها با دریافت کمتر از ۵۰ کالری بدست می‌آید.