اخبار مهم
Home / قصد بارداری / تسریع بارداری با رژیم غذایی (۴)
22762_960.png

تسریع بارداری با رژیم غذایی (۴)

هریس پویا، مریم قاسمی: چهارمین مطلب از بسته بارداری سریع شما را به ۶ ماده غذایی شگفت انگیز آشنا می کند که سرعت باردار شدن را بالا می برند.

حتما می دانید که قوانین زیادی در مورد بخور و نخورهای حین بارداری وجود دارد اما آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که وقتی در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید و اتفاقا می خواهید به سرعت هم بچه دار شوید باید از چه مواد غذایی استفاده کنید؟ در این مطلب ۶ ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که باروری را بیشتر می کنند.

۱٫ نخود
باور کنید همین ماده غذایی به ظاهر ساده که شاید شما فقط توی آش یا آب گوشت امتحانش می کنید می تواند سرعت باردار شدن شما را افزایش دهد. یک مطالعه روی ۱۹۰۰۰ زن که قصد بارداری داشتند در دانشگاه هاروارد انجام شده و نشان داده شده است که ریسک تاخیر در بارداری و ناباروی در خانم هایی که پروتئین حیوانی زیادی مصرف می کنند ۳۹ درصد بالاتر از آنهایی است که از پروتئین های گیاهی استفاده می کنند. نخود دوست ندارید؟ عدس و توفو را امتحان کنید.

۲٫ بستنی
هورا! بالاخره نوبت به یک خوراکی خوش مزه رسید! مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان داده است که خوردن بستنی یا محصولات تهیه شده از شیر معمولی می تواند باروری را تقویت کند در حالیکه خوردن محصولات لبنی بدون چربی دقیقا اثر عکس دارد. هنوز مشخص نیست که این اتفاق به چه دلیل در بدن رخ می دهد ولی به نظر می رسد حذف چربی شیر می تواند روی هورمون های جنسی تاثیر منفی داشته باشد. البته یادتان باشد که نباید زیاده روی کنید و مصرف یک اسکوپ بستنی کافی است.

۳٫ سبزیجات برگ سبز تیره
اسفناج، کاهو، کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز تیره غنی از فولات یا اسید فولیک هستند که یکی از انواع ویتامین های گروه B است و در چند مطالعه نشان داده شده است که مصرفش ممکن است تخمک گذاری را بهبود ببخشد. پس در زمانی که برای بارداری اقدام کردید مطمئن شوید که در کنار همه وعده های غذایی تان سبزی یا سالاد وجود دارد. در ضمن این خوراکی ها را به همسرتان هم بدهید چون مردانی که دوزهای بالاتر فولات را در برنامه غذایی روزانه شان دریافت می کنند، توانایی تولید اسپرم سالم را داشته و به این ترتیب به طور بالقوه ای شانس بروز مشکلاتی مانند سقط جنین و یا مشکلات ژنتیکی در نوزاد کاهش پیدا می کند. محققان در دانشگاه برکلی کالیفرنیا با مطالعه ۹۷ مرد سالم غیر سیگاری بدون سابقه ناباروری به این نتیجه رسیده اند که مصرف اسید فولیک تا بیست درصد شانس تولید اسپرم های غیر طبیعی را کاهش می دهد.

۴٫ تخم کدو
تخم کدو منبع غنی آهن غیر هم است که در مواد غذایی گیاهی یافت می شود. یک مطالعه در این زمینه نشان داده است خانم هایی که آهن غیر هم مصرف می کنند تا ۴۰ درصد کمتر از سایرین با تاخیر و مشکلات باردار شدن مواجه می شوند.

۵٫ نان گندم کامل
مصرف نان یا محصولات تولید شده از گندم کامل به کنترل قند خون کمک می کند چون دیرتر جذب می شود و در نتیجه به ثابت ماندن میزان هورمون انسولین کمک می کند. این مساله چه ربطی به باردار شدن دارد؟ بالا رفتن هورمون انسولین در خون با هورمون های تولیدمثل تداخل پیدا می کند. در مطالعه ای شش ماهه در هلند محققان پس از مطالعه ۱۶۵ زوج به این نتیجه رسیده اند که خانم هایی که سطح انسولین خون شان بالاتر است ۵۰ درصد شانس کمتری برای باردار شدن دارند.

۵٫ روغن زیتون
روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که التهاب را در سراسر بدن کاهش می دهد و بد نیست بدانید که التهاب روی تخمک گذاری، لقاح و رشد جنین اثر منفی دارد.

۶٫ سالمون
ماهی سالمون غنی از اسید چرب امگا ۳ است که جریان خون اندام های تناسلی را بهبود بخشیده و ترشح هورمون های جنسی را تنظیم می کند. همچنین میزان جیوه در ماهی سالمون در مقایسه با سایر ماهی ها پایین تر است.

اگر می خواهید درباره روش های بارداری سریع بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه از دست ندهید.